Friday, March 25, 2011

Tips til markedsføring?

Mandag sa jeg opp jobben hos The Coffee Club i håp om at jeg aldri mer trenger å jobbe innen restaurantbransjen. Et steg i riktig retning var å slutte der i og med at jeg jobba 6 dager i uka. Hvorfor? Jeg har lyst til å prioritere det å være sanglærer. Musikk fårr lajf.

Hvordan kan man overleve som musiker på heltid? Vel, man må starte et sted. Jeg starta opp min egen bedrift, Credo Music, i oktober i fjor. Siden da har jeg jobba ved siden av, men jeg har ikke hatt nok tid eller krefter til å virkelig konsentrere meg om å bygge opp bedrifta. Det har jeg nå tenkt å gjøre noe med. I tillegg har jeg satt meg reelle mål som jeg SKAL oppnå i løpet av 2011. Dere som kjenner meg vet at jeg er sta nok. Det må bare gjøres.

Så nå skal musikken prioriteres. Jeg er i dag i Brisbane for en konsert sammen med Queensland Symphony Orchestra og Brisbane Chorale. Skal framføre Fauré's 'Requiem'. Ikke det største verket sangmessig sett, men det er allikevel vakkert. Har brukt store deler av ettermiddagen til å promotere Credo Music på nettet, ettersom det er der den største biten av potensielle kunder leter etter sanglærere. Mentalt utslitt nå, men jeg håper det hjelper.

Har noen der ute tips til god, effektiv og billig markedsføring? Hadde vært supert med tips. Paa farhaand tak.

Nå - konsert.

3 comments:

  1. Hei Marianne!

    Er noe komplekst å beskrive, du bør heller lese guiden..
    Er du heldig kan du få klikk til din nettside for helt
    nede i $0.05ish.

    Bruk:
    http://adwords.google.com eller https://adcenter.microsoft.com/

    Du finner en guide her:
    http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=en&page=guide.cs&guide=21899

    ReplyDelete
  2. Takk, men har brukt adwords siden oktober. Problemet er at siden du betaler per klikk og at det er flere selgere og spammere som klikker på linken i stedet for
    potensielle studenter. Surt å betale penger for at bot'er trykker på linken din :/

    Tusen takk for tipset allikevel :)

    ReplyDelete