Wednesday, February 16, 2011

Cruise

Til bursdagene våre fikk vi cruise fra svigerfar, noe vi aldri hadde kommet til å kjøpe på eget initiativ. Så i går var vi turister i egen by, hvor en båt kjørte oss opp Nerang River, ut til The Spit (hvor Stillehavet åpner seg og ender opp i Peru) og opp til Wave Breaker Island - ei øy som er lagd av mennesker for å stoppe sjøen når den slår inn fra Stillehavet.

Her er båten vi reiste i - kan du se meg og Xavier på øvre dekk?

Vi ante ikke hva som ventet oss siden vi ble oppgradert fra en type cruise hvor man får sett solnedgangen til dette cruiset som var på dagtid, men det viste seg å være skikkelig kjekt. Som de eneste lokale på båten ble vi overraska over hvor fint det faktisk er i byen vi bor i, og vi fikk servert ferske reker etter å ha svømt rundt i paradis i litt over en time.

Dette er oss før turen starta:

Eneste negative med turen var at det er sommer, og det betyr at sola er knallsterk! Vi fant ikke solkrem før vi dro, men fikk låne litt av et par fra Sydney. Var uansett ikke nok mot den brennende sola, og slik ser jeg ut i dag:

Ouch!

Xavier svømte uten tskjorte og har knallrøde skuldre og nakke, mens jeg har blitt brent på ørene, ansiktet, skuldrene og brystet :(

Var uansett utrolig deilig å komme seg ut i det fri en tur etter å ha jobba 24/7. Neste gang skal jeg passe på å ta med meg en familiepakke med solkrem!

No comments:

Post a Comment